Socialna gerontologija

Vsebine, ki jih nudi študij socialne gerontologije, kažejo, da pri odnosu družbe do starejših ne gre za kozmetične spremembe, ampak da smo na pragu četrte industrijske revolucije. Ta bo temeljito vplivala na organizacijo družbe, način življenja, način razumevanja družbenih odnosov in razumevanje temeljnih bivanjskih kategorij starejšega prebivalstva. Zaznati je spremenjen odnos starejših do svobode in lastnine, zdravega načina življenja, skrbi za zdravo življenjsko okolje v luči trajnostnega razvoja idr. Socialni gerontologi to razumemo kot posledico sprememb v energiji, energetskih tokovih in novonastalih klimatskih razmerah, ki že ogrožajo obstoječe kompleksne sisteme.

Zakaj izbrati študij socialne gerontologije?

Študij socialne gerontologije opozarja, da je zdrav način življenja in zdrav odnos do (lastnega in drugega) telesa ter staranja postal izredno pomemben. Socialni gerontologi tako vzpostavljamo pomembno povezavo s starejšimi, ki so vse manj pripravljeni igrati vlogo (le) pasivnih opazovalcev. Želijo namreč sodelovati pri zdravljenju svojih bolezni, poškodb, invalidnosti in tudi v procesu odločanja o načinih in metodah zdravljenja, nege in obravnave.


* Študij na daljavo se izvaja kot kombiniran način študija, ki se izvaja kot kombinacija predavanj v živo, videokonferenčnih predavanj, posnetih predavanj, medsebojne elektronske komunikacije in ustrezno prilagojenih e-gradiv. Je organizirana oblika prenosa znanja študentom na oddaljeni lokaciji ali znotraj zavoda s pomočjo informacijske in komunikacijske tehnologije. Vključuje uporabo elektronskih učnih okolij, ki omogočajo uporabo elektronskih učnih gradiv, izvajanje določenih aktivnosti povezanih s samostojnim delom in sinhrono ter asinhrono komunikacijo med udeleženci izobraževalnega procesa.
Ta oblika je namenjena tistim, ki želijo združiti svoje poklicno delo, družino, interesne dejavnosti in študij. Študirajo doma, individualno ali v timu, sami določajo čas in ritem učenja. Pri študiju študente usmerja tutor. E-študenti bodo v času študija imeli ustrezno pedagoško, tehnično in administrativno podporo. Študij na daljavo se bo izvajal v kolikor bo vpisanih najmanj 20 študentov.

Predmetniki

PREDMETNIKI

  Predmet ECTS
Skupaj prvi letnik 60
Skupaj celotni študij 120
1. LETNIK
1 Uporabna metodologija v socialni gerontologiji A 10
2

Starejši in družba
ali
Sociološki vidiki staranja

C 10
3 Organizacijski sistemi gerontološkega mreženja in mednarodne primerjave B 10
4 Organizacija - kakovost in odličnost A 10
5 Starejši in miselni procesi v starosti
ali
Psihologija zdravja starejših
C 10
6 Seminar za pripravo magistrske teze (pisanje znanstvenih besedil) B 10
 
Tipi predmetov:
A: obvezni teoretični in metodološki predmet
B: profesionalno usmeritveni predmeti
C: notranje izbirni predmet, ki ga študent/ka izbere iz seznama izbrinih predmetov programa Socialna gerontologija
D: zunanje izbirni predmet, ki ga študent/ka izbere iz seznama izbirnih predmetov programov AMEU.
 

OBVEZNI IN IZBIRNI PREDMETI

  Predmet (študent zbere 30 ECTS) ECTS
Skupaj drugi letnik 60
Skupaj celotni študij 120
2. LETNIK
1 Komunikacija in svetovanje v socialni gerontologiji C 10
2 Ekonomika zdravja in medicinske pomoči C 10
3 Ekonomski vidiki varne starosti C 10
4 Socialna politika starejše populacije  C 10
5 Gerontologija kot polje raziskovanja C 10
6 Vedenjski aspekti starosti C 10
7 Dolgotrajna oskrba C 10
8 Kreativne oblike timskega delovanja D 10
9 Različnost v staranju C 10
10 Starost in upokojitvena problematika C 10
11 Staranje in skupnostna skrb C 10
12 Oblike pomoči v paliativi C 10
13 Organizacijski model lastne starosti C 10
14 Nove oblike pomoči starejšim  C 10
15 Antropologija in identifikacija trendov D 10
16 Projektiranje v gerontologiji C 10
17 Management prostega časa D 10
Skupaj 30
18 Priprava in izdelava magistrske naloge A 30
 
Tipi predmetov:
A: obvezni teoretični in metodološki predmet
B: profesionalno usmeritveni predmeti
C: notranje izbirni predmet, ki ga študent/ka izbere iz seznama izbrinih predmetov programa Socialna gerontologija
D: zunanje izbirni predmet, ki ga študent/ka izbere iz seznama izbirnih predmetov programov AMEU.
 
 

Predavatelji

Sodeluje pri študijskih programih:

Dodiplomski študij: Fizioterapija, Humanistični študiji, Socialna gerontologija, Zdravstvena nega
Magistrski študij: Humanistične znanosti, Socialna gerontologija, Zdravstvene vede
Magistrski študij: Humanistične znanosti, Socialna gerontologija

CV:

Bibliografija: Preberi več

Področje raziskave

  • Logoterapija in eksistencialna analiza.

  • Psihosocialni vidiki eksistencialne krize, krize smisla in bivanjskega vakuuma (noogene nevroze, duševno in duhovno zdravje).

  • Interdisciplinarni pristopi in rešitve pri pomanjkanju motivacije, osebnega zadovoljstva, navdušenja, stresu, ki se razvija v depresijo, čustveni otopelosti, melanholiji, pomanjkanju ustvarjalnosti, kreativnosti in učinkovitosti.

  • Komunikacija in medosebni odnosi; v delovnem okolju in družinski ter partnerski medosebni odnosi.

  • Kurativa in preventiva s področja kakovosti življenja.

  • Vzgoja in vzgojno-izobraževalni vidiki.

Življenjepis in področje delovanja 

  • Doktoriral je iz področja logoterapije (Eksistencialna kriza in kriza smisla z vidika logoterapije) na interdisciplinarnem doktorskem študijskem programu.
  • Je prejemnik Tomaževe nagrade za najboljšo diplomsko nalogo (Pomen in smisel trpljenja pri Dostojevskem, Nietzscheju in Franklu).
  • Habilitiran je v naziv izrednega profesorja iz področja psihologije.
  • Je direktor Mednarodnega inštituta za psihoterapijo in uporabno psihologijo (Svetovalno-terapevtski center za družine, pare in posameznike. 

    (http://www.institut-stc.eu/)

  • Je avtor dveh znanstvenih monografij (Reševanje krize smisla sodobnega človeka - Osnove logoterapije in Med smislom in nesmislom trpljenja – Dostojevski in Nietzsche).
  • Sedem mesecev je preživel v Italiji (Torino – Piccola Casa della Divina Provvidenza), kjer je prostovoljno delal v bolnišnici na onkološkem oddelku–zadnjega stadija.
  • Je član uredniškega odbora strokovne revije Tretji dan.
  • Ima preko 270 bibliografskih zadetkov in s prispevki redno sodeluje na različnih mednarodnih simpozijih in mednarodnih znanstvenih konferencah ter v različnih radijskih in televizijskih oddajah.
  • Obštudijska strast in dejavnost dr. Kristoviča je bil šport v katerem je bil tudi precej uspešen – kategoriziran je bil kot vrhunski športnik (kickbox) in član slovenske reprezentance z dosežki na svetovni ravni (svetovno prvenstvo, svetovni pokali, mednarodna odprta prvenstva…), po zaključeni tekmovalni karieri je postal trener mariborskega kluba.
  • Že več let po vsej Sloveniji predava za različne ciljne skupine iz področja vzgoje – za profesorje, učitelje, vzgojitelje, starše – in vodi predavanja in seminarje za različne delovne kolektive s področja duševnega zdravja, odnosov in transparentne komunikacije; deluje tudi na področju psihosocialnega svetovanja (različne duševne stiske, vzgojne težave in težave pri odraščanju, partnerski odnosi, vedenjske težave, soočanje in prebolevanje izgube, prizadetosti, krivde…) posameznikom in družinam. Dr. Kristovič že več let sodeluje s starši, učitelji in vzgojitelji v obliki individualnih obravnav, predavanj, seminarjev in svetovanja.
  • Je vodja programske skupine, Raziskave kulturnih formacij (AMEU - Institutum studiorum humanitatis) Agencije za raziskovanje in razvoj RS (ARRS). V okviru katere raziskuje področje človekovega dostojanstva, osebnega smisla (gre za področja kakovosti bivanja, medosebnih odnosov in notranje bivanjske osmišljenosti lastne eksistence) in kulture življenja (gre za razumevanje kulture, kot celotnega načina življenja oziroma kot umetnost in znanje; torej način življenja v najširšem smislu). Dodatno vrednost predstavlja še Franklov holistični pristop k obravnavanju tovrstne tematike.
  • Je vodja raziskovalnega programa Holističen vzgojno-izobraževalni proces in krepitev duševnega zdravja (uspešna kandidatura na javnem razpisu Agencije za raziskovanje in razvoj Republike Slovenije (ARRS)). Gre za tri letni projekt iz področja vzgoje, izobraževanja in duševnega zdravja. Cilj projekta je razviti celostno/holistično paradigmo vzgojno-izobraževalnega procesa. (https://logopedagogika.si/)

Priljubljena misel

»Občutje življenjske smiselnosti je najpomembnejši kriterij človekove sreče in zadovoljstva z življenjem.« (Viktor Frankl)

Kontakt

sebastjan.kristovic@almamater.si

+386 (0) 41 343 960

Prednosti študija

Program Socialna gerontologija Alma Mater Euroapaea – ECM bo odgovoril na vprašanja staranja z osveščanjem o pomenu starosti, z metodami in tehnikami, ki bodo diplomantom na različnih ravneh ponudile znanja za razumevanje problematike in kakovostno opravljanje dela na svojem področju. Študenti pridobijo znanje, potrebno za opravljanje poklica, prek predavanj, seminarjev, projektov in raziskovalnega dela.

Vsa Alma Mater Euroapaea – ECM predavanja so e-podprta, saj jih snemamo. Spremljate jih lahko v živo, posnetek pa si lahko doma tudi večkrat ponovno zavrtite.

Magister socialne gerontologije si v času študija pridobi naslednje kompetence: 

  • sposobnost prepoznavanja potreb starejših in korektnega oblikovanja odziva nanje;
  • sposobnost ocene stopnje samooskrbe, ki bo omogočala oceno socialnih in zdravstvenih potreb starejših;
  • sposobnost delovanja v celostni obravnavi starejših in sodelovanje v paliativnem timu;
  • osnovna znanja o zdravju, bolezni, staranju, prehrani, dietetiki ter fizioterapiji in rehabilitaciji po nesreči, bolezni v procesu staranja;
  • prepoznavanje kazalcev bolezenskih, terapevtskih in starostnih kazalcev ter sposobnost obvladovanja reakcij na te procese;
  • sposobnost prepoznavanja potrebe po socialno gerontoloških pristopih k posameznim segmentom znotraj populacije (nepomični, invalidi, mlajši in starejši upokojenci);
  • sposobnost obvladovanja procesov v starosti in bolezenskih stanjih ter ustrezen pristop k oblikovanju storitev za pomoč.

Kot tak je usposobljen za storitve v podporo ohranjanja samostojnosti in preprečevanja poslabšanja stanja starejših. 

Magister socialne gerontologije je usposobljen tudi za vodenje in organiziranje socialno varstvenih institucij in projektnih timov, za obvladovanje globalnih trendov na področju demografskih gibanj in socialno varstvenih storitev, za obvladovanje dinamične organizacije doma za starejše,  za pripravo strateškega načrta za zagotovitev varne starosti in za   pripravo projektne dokumentacije za vzpostavitev novih socialno varstvenih storitev idr.

 

Štipendije in partnerstva

Zaposljivost

Magisterij iz Socialne gerontologije Alma Mater Euroapaea – ECM je odlična vstopnica v širok spekter poklicev, tako v Sloveniji kot tudi v tujini.

Vodilni položaji v naslednjih ustanovah:

  • domovih za starejše občane
  • zdravstvenih domovih
  • zdraviliščih
  • centrih za rehabilitacijo invalidov
  • centrih za socialno delo
  • TRAJANJE ŠTUDIJA: 4 semestre / 2 leti
  • KREDITNE TOČKE: 120 ECTS
  • PRIDOBLJEN NAZIV: magister socialne gerontologije / magistrica socialne gerontologije
  • LOKACIJA ŠTUDIJA: Maribor, Ljubljana, na daljavo*
  • ZAČETEK PREDAVANJ: oktober

Vprašanja, pohvale, pobude, mnenja