O centru
Naloge CPDR vključujejo redno komunikacijo z referatom in projektno pisarno, uvajanje ter vodenje pedagoških projektov in novosti visokošolske didaktike, ter sodelovanje z učitelji in predstojniki. Prav tako je pomembno sodelovanje pri katedrah in oblikovanju standardov ter izvajanju pedagoških programov. Organiziramo in izvajamo pedagoška srečanja, znana kot Pedagoške urice, ter izvajamo pedagoško-didaktična izobraževanja in nudimo pomoč učiteljem. Sodelovanje s študenti in individualno prilagojeno svetovanje sta prav tako ključna vidika našega dela.
Vodja CPDR je doc. dr. Polonca Serrano, profesorica razrednega pouka, ki je doktorirala s področja sodobnih didaktičnih pristopov pri poučevanju nadarjenih. Njeno delo zajema nenehno raziskovanje in izobraževanje s področja visokošolske didaktike, ki vključuje najsodobnejše pedagoške pristope, IKT in UI pri poučevanju, celostni pristop k poučevanju, itd.
Namen naših aktivnosti je ustvarjati pozitivno, enotno in koherentno pedagoško klimo med pedagoškim osebjem, razvijati konsistentno pedagoško držo Univerze Alma Mater Europaea ter zagotavljati pedagoško-didaktično pomoč.
Aktivnosti v študijskem letu 2024/25
Izobraževanja za pedagoški kader,
Izobraževanja za študente – Kako študirati? (1x mesečno),
Mesečna pedagoška srečanja – Pedagoške urice,
Izobraževanja za Erasmus+ študente,
Izobraževanja po vaši meri (npr. urejanje spletnih učilnic, kako posneti uvodni video,…),
Individualno svetovanje in pomoč,
Priprava in vključevanje v projekte,
Pomoč pri oblikovanju Izvedbenih načrtov predmeta – obvezno pred začetkom izvajanja (nosilec predmeta), naložiti v spletno učilnico…
Vsebine za učitelje
Pedagoške urice
Rezultati srečanj z visokošolskimi učitelji so pokazali, da se med učitelji odpira vedno več vprašanj, na katera ne znajo odgovoriti sami ali pa ne najdejo odgovorov v literaturi ipd. Zato smo na Univerzi Alma Mater Europaea uvedli mesečna srečanja Pedagoške urice. Namenjene so srečevanju vseh učiteljev in pedagoških sodelavcev.
Na pedagoških srečanjih bomo:
odgovarjali na vprašanja in dileme učiteljev,
obdelali aktualne pedagoško-didaktične teme,
obravnavali online oblike učenja in poučevanja,
iskali skupne rešitve za probleme in težave, ki se pojavljajo v predavalnici, online ali izven neposrednega stika s študenti,
ali pa samo poklepetali drug z drugim.
Na ta način ustvarjamo pozitivno, enotno in koherentno pedagoško klimo med pedagoškim osebjem, ustvarjamo konsistentno pedagoško držo Univerze Alma Mater Europaea, ob enem pa dajemo učiteljem in pedagoškim sodelavcem sporočilo, da pri svojem delu niso sami in se lahko obrnejo na pedagoško-didaktično pomoč in/ali svoje kolege.
Pedagoško - didaktična izobraževanja 2024/25
Didaktične vsebine za novo habilitirane učitelje in pedagoške sodelavce
24. 9. 2024 - 17.30-19.00 - AMEU MB
26. 9. 2024 - 17.00-18.30 - AMEU MB
25., 27. 2. 2025 17.00 - 2x2 uri hibridno - AMEU Mb
9. in 11. 6. 2025 - AMEU MB
Online didaktične vsebine
25., 28. in 29. 10. 2024 - 3x2 uri
22., 23. in 24. 4. 2025 - 3x2 uri
AI jezikovni modeli
12. 11. 2024 - 3 ure
20. 3. 2020 - 3 ure
AI uporabniške aplikacije
22. 1. 2025 - 3 ure
12. 5. 2025 - 3 ure
Preverjanje in ocenjevanje v visokem šolstvu
2., 4. in 6. 12. 2024 - 3 x 2 uri hibridno
13., 14. in 16. 5. 2025 - 3 x 2 uri hibridno
Izobraževanji AI jezikovni modeli in AI uporabniške aplikacije izvajajo doc. dr. Matevž Vremec, mag. Mirjana Ivanuša in doc. dr. Polonca Serrano.
Ostala izobraževanja izvaja doc. dr. Polonca Serrano.
Vsebine za študente
Serija predavanj za bolj učinkovito učenje – Kako študirati?
Vsak mesec organiziramo brezplačno predavanje za študente Sprejmi izziv – Kako študirati. Predavanje je vsak mesec na drugi lokaciji v živo, za tiste, ki pa se ne morejo pridružiti v živo, pa je omogočen online dostop.
Teme s preteklih predavanj:
Kako se učiti
Kako si olajšati učenje
V harmoniji s svojimi možgani
Priprava na uspeh
Učne strategije in katera vam ustreza
Priprava na učenje
Kompetence za 21. stoletje
Kompetenca učenje učenja
Kreativnost
Growth mindset vs Fixed mindset
Kaj je znanstveno besedilo in kako ga napisati (osnove)
Pozabljanje je prijatelj učenja
ABCD strategija učenja