Zaključna dela

Postopek priprave zaključnega dela poteka preko VISa, zavihek Zaključek študija. To velja za prijavo dispozicije kot tudi za prijavo zaključnega dela. Pravilniki, navodila, predloge in obrazci, ki so del postopka so prav tako objavljeni na VISu pod Gradiva/Druga gradiva/Diplomiranje, magistriranje, doktoriranje. Na tem mestu boste našli tudi objavljene razpisane teme zaključnih del ter terminske plane sej Komisij za študijske zadeve.

Za zavod AMEU-ISH so nekateri dokumenti objavljeni tudi na VISu pod zavihkom Gradiva/Druga gradiva/Pravilnik ISH ali na spletni strani: https://www.ish.si/?page_id=3260

Za zavod AMEU-AP so nekateri dokumenti objavljeni tudi na VISu pod zavihkom Gradiva/Druga gradiva/Pravilniki AP ali na spletni strani: https://dance-academy.almamater.si/ustanovitev-in-delovanje/

Trenutno je postopek namenjen samo za dodiplomske in magistrske študijske programe, za doktorske kandidate poteka postopek oddaje v skladu s Pravilnikom o doktoriranju.

Za navajanje virov in literature se uporablja Čikaški slog (angl. Chicago Manual of Style). Za izdelavo zaključnega dela na doktorskem študiju lahko študent po predhodnem dogovoru z mentorjem uporabi slog citiranja APA, ki ga izdaja Ameriško združenja psihologov (angl. The American Psychological Association).

POTEK PRIPRAVE ZAKLJUČNEGA DELA

  1. Mentorji predlagajo teme zaključnih del, ki jih potrdi Komisija za študijske zadeve. Teme se objavijo na VISu pod Gradiva/Druga gradiva/Diplomiranje, magistriranje, doktoriranje, ločeno po študijskih programih. Študent si lahko izbere tudi svojo temo.

  1. Študent pripravi dispozicijo zaključnega dela na ustrezni Predlogi, ki je objavljena v VISu pod Gradiva/Druga gradiva/Diplomiranje, magistriranje, doktoriranje. Dispozicijo uskladi s potencialnim mentorjem.

  1. Prijava dispozicije poteka preko VISa, ko se mentor strinja z vsebino – zavihek Zaključek študija/Prijava teme. Po izbiri teme, oddaji dispozicije in potrditvi mentorja, da se strinja z mentorstvom pri zaključnem delu, bo prijavljeno dispozicijo obravnavala Komisija za študijske zadeve na prvi naslednji seji (terminski plani sej so objavljeni na VISu pod Gradiva/Druga gradiva/Diplomiranje, magistriranje, doktoriranje). Mentor lahko svojo potrditev vnese v VIS ali pa mu študent iz VISa natisne obrazec O1, ki ga mentor podpiše in nato dostavi v referat. Brez potrditve mentorja dispozicija ne bo obravnavana na Komisiji za študijske zadeve.

  1. Morebitne prošnje v zvezi z zaključnim delom lahko študent odda na Komisijo za študijske zadeve elektronsko preko VISa (prošnje za podaljšanje veljavnosti dispozicije, zamenjava mentorja, zamenjava naslova zaključnega dela).

  1. Vsa zaključna dela morajo biti pripravljena skladno z Navodili za pripravo in izdelavo strokovnih in znanstvenih besedil na Alma Mater.

  1. Ko mentor odda soglasje k vsebini zaključnega dela (v VISu mentor to naredi sam ali pa mu študent posreduje O3 obrazec, ki ga natisne iz VISa in ga nato posreduje v referat), mora študent opraviti tehnični pregled in preverjanje podobnosti vsebin. Zaključno delo v doc. obliki posreduje na email naslov: tehnicni.pregled@almamater.si ter priloži O15 obrazec, ki je prav tako dosegljiv na VISu pod Gradiva/Druga gradiva/Diplomiranje, magistriranje, doktoriranje.  Strokovne službe zaključno delo, kateri je predhodno preverjena podobnost vsebin in katere delež ne presega praga podobnosti, pregledajo oblikovno in formalno tehnično.

  1. Ko je zaključno delo tehnično pregledano in potrjeno, študent zaključno delo (z vsemi prilogami) pretvori v PDF.A format in naloži v VIS  (Zaključek študija -> Oddaja dela). Ob oddaji je potrebno z malimi tiskanimi črkami (ob upoštevanju pravopisa) natančno navesti končni naslov zaključnega dela, ključne besede in izvleček v slov. in angl. jeziku. Nato zaključno delo naloži v formatu PDF.A (Zaključno delo, pripravljeno v programu Word, shranite v PDF obliki – pri tem morate v nastavitvah obvezno vklopiti možnost ISO19005-1 compliant (PDF/A) (to naredite tako, da greste na Datoteka -> Shrani kot -> kot Vrsto datoteke (pod Ime datoteke) izberete PDF in na sredini na dnu okvirčka najdete Možnost. Tam s kljukico izberete zgoraj navedeni format).)

  1. Ko je zaključno delo uspešno oddano na VIS, bo predstojnik študijskega programa  v roku pet dni imenoval člane komisije za zagovor, ki imajo 10 delovnih dni čas, da se opredelijo do ustreznosti zaključnega dela. Odločitev članov komisije za zagovor vnese predsednik komisije v VIS ali o njihovi odločitvi obvesti referat. V kolikor so zahtevani popravki, se študentu odobri druga oddaja zaključnega dela v VIS. Zaključno delo lahko oddate največ dvakrat. Tretja oddaja se zgodi izjemoma, namenjena je oddaji po uspešno opravljenem zagovoru, v kolikor se na zagovoru ugotovijo še dodatni popravki.

  1. Študent na obrazcu O4 (v VISu pod Gradiva/Druga gradiva/Diplomiranje, magistriranje, doktoriranje) prijavi zagovor, ko predsednik komisije za zagovor potrdi ustreznost zaključnega dela v imenu vseh članov komisije za zagovor. K obrazcu priloži vse zahtevane priloge in posreduje vse skupaj v referat (vključno s potrdilom o opravljenem praktičnem usposabljanju potrjenim s strani koordinatorja prakse, kjer je praktično usposabljanje del študijskega procesa). Skupaj s prijavo se odda tudi ustrezno število vezanih izvodov zaključnega dela (1 izvod za knjižnico, na željo mentorja in somentorja pa še izvod za njiju). Zagovor se praviloma izvede v roku 30 dni po odobritvi zaključnega dela s strani članov komisije za zagovor.

    Zagovori diplomskih del na študijskem programu Fizioterapija potekajo vsak zadnji teden v mesecu za tiste študente, ki oddajo popolno dokumentacijo za zagovor do 5. dneva v tekočem mesecu.

  1. Fizični izvod zaključnega dela naj bo vezan v platno ali umetno usnje temno modre barve, barva črk naj bo srebrne barve. Na hrbtišču naj bo navedeno Ime in priimek študenta.

POSTOPEK DOKTORIRANJA

Dokumenti, ki se navezujejo na postopek doktoriranja na Alma Mater so naslednji:

  • Pravilnik o doktoriranju
  • Navodila za pripravo in izdelavo strokovnih in znanstvenih besedil
  • Predloga za pripravo dispozicije doktorske disertacije
  • Predloga za pripravo doktorske disertacije

Obrazci ter predloge za postopek doktoriranja so objavljeni na VISu pod Gradiva/Druga gradiva/Diplomiranje, magistriranje, doktoriranje.

Postopek doktoriranja se NE izvaja preko VISa, ampak se vloge pošiljajo v elektronski obliki na email naslov tina.kavticnik@almamater.si. Vloge obravnava Komisija za znanstveno in raziskovalno delo (KZRD) in potrjuje Senat na svojih sejah. Obravnavajo se samo popolne vloge, ki jih študenti oddajo pravočasno.

OPIS PROCESA DOKTORIRANJA

1. Oddaja predlaganega raziskovalnega področja doktoranda se odda na obrazcu D1 ter priloži svojo strokovno bibliografijo (če obstaja) in življenjepis v obliki Europass. Študent na obrazcu D1 lahko predlaga mentorja ter somentorja. Pogoji za mentorja in somentorja so navedeni v nadaljevanju. Obrazec D1 mora pred oddajo na KZRD odobriti predstojnik oziroma vodja študijskega programa.

2. Oddaja dispozicije doktorske disertacije – študent pripravi dispozicijo doktorske disertacije na vnaprej določenem obrazcu – Predloga dispozicije doktorske disertacije. Ko je dispozicija potrjena s strani mentorja, mora študent oddati dispozicijo v tehnični pregled skupaj z O1 obrazcem, ki mora biti podpisan s strani mentorja in morebitnega somentorja. Študent posreduje dispozicijo (v .doc obliki), O1 ter O15 obrazcem v elektronski obliki na email naslov tehnicni.pregled@almamater.si Strokovne službe dispozicijo, kateri je predhodno preverjena podobnost vsebin in katere delež ne presega praga podobnosti, pregledajo oblikovno in formalno tehnično v roku 10 delovnih dni. Študent mora za oddajo dispozicije imeti uspešno opravljene vse izpite iz 1. letnika (60 ECTS točk). Po uspešno opravljenem tehničnem pregledu mora študent oddati dispozicijo v obravnavo na KZRD. Dispozicijo skupaj z O1 obrazcem posreduje na email naslov: tina.kavticnik@almamater.si

KRZD lahko zahteva dokazila o znanstveni dejavnosti predlaganega mentorja; lahko tudi predlaga spremembo naslova/teme doktorskega dela, njegove vsebine ali predlaga drugega mentorja/somentorja, če je predlog interdisciplinarne narave. Če ima KZRD pripombe na predlog dispozicije ali imenovanje mentorja, KZRD o tem obvesti mentorja in kandidata pozove, da dispozicijo dopolni. Če kandidat v navedenem roku ne prilagodi ali popravi predloga dispozicije, KZRD izda sklep o ustavitvi postopka. Če je mnenje KZRD pozitivno, KZRD predlaga Komisijo za oceno dispozicije ter pošlje predlog v potrditev Senatu. Koordinacijo med KZRD, kandidatom in člani komisije izvaja Referat za študentske zadeve. KZRD lahko Senatu poda tudi morebitno negativno pripombo z obrazložitvijo.

Doktorski kandidat mora svojo dispozicijo javno predstaviti pred člani komisije za oceno dispozicije. Na predstavitev so vabljeni tudi drugi študenti. Na javni predstavitvi lahko člani komisije ocenijo, da je javna predstavitev in dispozicija ustrezna, da je dispozicijo potrebno dopolniti ali da je potrebno javno predstavitev dispozicije ponoviti.

Komisija za oceno dispozicije v roku dveh mesecev po uspešno opravljeni javni predstavitvi pripravi oceno dispozicije na vnaprej pripravljenem obrazcu in jo predloži na KZRD, ki jo obravnava na prvi naslednji seji. Komisija ima možnost dispozicijo pozitivno oceniti ali jo vrniti v dopolnitev. Člani komisije lahko tekom pisanja ocene dispozicije študentu enkrat podajo morebitne predloge za dopolnitev dispozicije. Doktorski kandidat mora popravljeno dispozicijo v enem mesecu posredovati članom komisije, ki na podlagi popravljene dispozicije napišejo končno oceno. Komisija mora napisati oceno tudi, če se kandidat ne odzove na predlagane spremembe. Zadnjo verzijo dispozicije je kandidat dolžan posredovati v Referat za študentske zadeve, da se ustrezno arhivira.
Ocene dispozicije obravnava KZRD in potrdi Senat. Če Senat poda soglasje k oceni dispozicije, sprejme sklep o potrditvi dispozicije in o tem obvesti doktorskega kandidata ter mentorja in morebitnega somentorja. Če je ocena Senata negativna, sprejme sklep in doktoranda seznani s pripombami in predlogi za dopolnitev. Doktorand mora v treh mesecih predložiti popravljeno dispozicijo in člani komisije za oceno dispozicije ponovno pripravijo novo oceno na podlagi popravljene dispozicije v roku največ enega meseca. Te ocene ponovno obravnava KZRD in Senat. Če doktorski kandidat predlogov ne upošteva, lahko Senat predlagano dispozicijo zavrne ali s sklepom ponovno izda negativno mnenje.

3. Oddaja doktorske disertacije: Na podlagi potrjene dispozicije doktorske disertacije s strani Senata, študent pristopi k izdelavi doktorske disertacije. Ko mentor potrdi vsebino doktorske disertacije na obrazcu O3 – prijava doktorskega dela, mora študent lektorsko urejeno doktorsko disertacijo oddati v tehnični pregled in pregled plagiatorstva na email naslov tehnicni.pregled@almamater.si, skupaj s podpisanim O3 obrazcem ter O15 obrazcem, ki sta dosegljiva na VISu pod Gradiva/Druga gradiva/Diplomiranje, magistriranje, doktoriranje. Doktorska disertacija mora biti pregledana s strani lektorja, ki mora biti šolan jezikoslovec z ustreznimi kompetencami.

Po uspešno opravljenem tehničnem pregledu študent posreduje doktorsko disertacijo v .doc in .pdf obliki v Referat za študentske zadeve (na email naslov tina.kavticnik@almamater.si) skupaj z O3 obrazcem. KZRD na prvi seji po oddaji doktorske disertacije imenuje Komisijo za oceno doktorskega dela, ki jo mora potrditi tudi Senat. Komisija za oceno doktorske disertacije je praviloma ista kot je bila Komisija za oceno dispozicije.
Člani komisije za oceno disertacije imajo od imenovanja na Senatu dva meseca časa, da pripravijo oceno o doktorski disertaciji in jo predložijo v Referat za študentske zadeve. V kolikor so vse ocene članov komisije pozitivne, KZRD predlaga Senatu imenovanje članov Komisije za zagovor. Pogoj za izvedbo zagovora je s strani KZRD potrjena objava znanstvenega članka. Potrjevanje tega pogoja izvede KZRD na podlagi izpolnjenega obrazca O11 - Potrdilo o objavi znanstvenega izvirnega članka. 

4. Zagovor doktorske disertacije: Zagovor doktorske disertacije koordinira Referat za študentske zadeve. Zagovor se praviloma izvede v roku 30 dni od imenovanja članov komisije za zagovor na Senatu. Študent lahko skupaj z mentorjem predlaga termin zagovora in ga sporoči v Referat za študentske zadeve. Do zagovora mora študent predložiti v Referat za študentske zadeve tri trdo vezane doktorske disertacije (dva izvoda za NUK in en izvod za knjižnico Alma Mater). Na željo mentorja in članov komisije študent priskrbi tudi vezane izvode disertacije zanje. Fizični izvod zaključnega dela naj bo vezan v platno ali umetno usnje temno modre barve, barva črk naj bo srebrne barve. Na hrbtišču naj bo navedeno Ime in priimek študenta.
Vsaj sedem dni pred zagovorom študent v Referat za študentske zadeve posreduje svoj življenjepis kot bo prebran na zagovoru.
Doktorand ima pravico predstaviti svojo doktorsko disertacijo v 30 minutah, pri tem pa lahko uporablja različne avdiovizualne pripomočke.
Podroben protokol zagovora prejme študent in člani komisije ob sklicu zagovora.

POGOJI ZA MENTORJA IN SOMENTORJA

Za mentorja in somentorja pri doktorski disertaciji je lahko imenovan visokošolski učitelj, ki ima najmanj naziv docenta, ob tem pa mora izkazovati ustrezne znanstvene dosežke in kompetence s področja. V primeru, ko mentor ni član akademskega zbora ALMA MATER, se kandidatu določi somentorja, ki mora biti član akademskega zbora ALMA MATER.
Poleg osnovnih kriterijev je minimalni pogoj za izkazovanje raziskovalne aktivnosti mentorja, da v primeru temeljnih raziskav z bibliografijo v zadnjih petih letih doseže 150 točk po SICRIS-u (Z1 +  Z2). Mentor izpolnjuje pogoje tudi, če je bil mentor doktorandu na priznani tuji univerzi v zadnjih 10 letih.

Mentor je dolžan v rednih stikih s študentom skrbeti za ustrezno znanstveno raven disertacije. Pred predložitvijo doktorske disertacije v oceno mora dati mentor svoje pisno soglasje o njeni ustreznosti.
Posameznik je lahko hkrati mentor največ 3 doktorandom, ki še niso zagovarjali doktorata, v kolikor je mentor doktorandom tudi na drugih fakultetah, je lahko mentor največ 2 doktorandom.

Mentor ne more biti, kdor je s študentom v sorodstvu ali z njim skupaj živi ali je z njim povezan na kak drug način, ki bi lahko vodil do navzkrižja interesov. Določila za mentorja smiselno veljajo tudi za somentorja, če je potrebno.

Mentor mora imeti predhodno opravljeno vsaj eno mentorstvo pri doktoratu ali tri mentorstva pri magistrski ali specialistični nalogi in imeti izkušnje pri vodenju raziskovalno-razvojnih projektov. Kot izkazane dosežke za mentorja se somentorstvo magistrom in doktorjem upošteva kot polovično izpolnjevanje posameznega pogoja (npr. pogoj mentorstvo na doktoratu je lahko izpolnjen z dvema somentorstvoma na doktoratu).

Na podlagi posebne utemeljitve predstojnika lahko KZRD ugotovi zgornje pogoje za mentorstvo in somentorstvo v drugi obliki glede na specifiko akademske discipline, vendar morajo dosežki mentorja še vedno izkazovati znanstvenoraziskovalno odličnost.

OBJAVA ZNANSTVENEGA ČLANKA

Pred zagovorom doktorske disertacije mora študent objaviti vsaj en znanstveni članek v reviji v SCI, SSCI, SCOPUS ali A&HCI. Študent, ki objavi zahtevan članek v sklopu svojih študijskih obveznosti, kot afiliacijo navede Alma Mater. Posamezni članek se lahko upošteva pri največ enem doktorandu. Upoštevajo se vse objave s področja teme doktorske disertacije v zadnjih 5 letih od dneva razpisa datuma zagovora, pri čemer:

  • štejejo izvirni znanstveni članki 1.01 po tipologiji COBISS;
  • kot tuji jeziki je mišljen katerikoli svetovni jezik;
  • pri objavah v revijah s faktorjem vpliva je kot tuji jeziki mišljen katerikoli jezik;
  • članki morajo biti objavljeni (pri objavah v revijah s faktorjem vpliva pa velja kot ekvivalent potrdilo glavnega urednika o objavi članka);
  • štejejo članki, kjer je doktorand prvi ali edini avtor.

V izjemnem primeru, ko je izvirni znanstveni prispevek dokazljivo sprejet v objavo, ne pa še objavljen, je potrebno to znanstveno besedilo predložiti skupaj z dokazilom.

Ustreznost objave znanstvenega članka presoja KZRD na podlagi vloge študenta na obrazcu O11.