Humanistični študiji
Študijski program je zasnovan na temeljnih vidikih filozofskih, religijskih, zgodovinskih, antropoloških ter umetniških disciplin, ki omogočajo razumevanje sveta, v katerem živimo. Študijsko popotovanje se prične z uvajanjem v temelje filozofije v Grčiji s posebnim poudarkom na etiki, umetnosti, književnosti, logiki in hermenevtiki. V nadaljevanju študija se vsebine poglabljajo in nadgrajujejo z raziskovalnimi seminarji, izbirnimi predmeti ter z uporabnimi vidiki sodobnih humanističnih ved, kot so okoljska etika, nove tehnologije, nove rabe energij ter sodobne teme iz teologije, politične ekonomije ter filozofije.
Zakaj izbrati humanistične študije?
Na posebej pozoren način se študijski program posveča razumevanju in vrednotenju humanističnih fenomenov, ki omogočajo strokoven in ozaveščeno etičen način soočanja z izzivi dehumanizacije posameznikov ali družbenih skupin. Razlike med spoloma? Razlike med kulturami? Razlike med religijami? V prepoznavanju različnosti se učimo strpnosti in obravnavamo temeljne dileme humanizma sodobnega časa.
Študij humanistike je za vas prava izbira, če:
- so temeljne človeške vrednote vir vašega navdiha;
- so filozofija, psihologija, sociologija in umetnost tiste besede, ki v vas prebudijo željo po raziskovanju;
- se sprašujete, kaj sta sreča in blagostanje, kakšen je svet, v katerem živimo, kako se soočamo s svetovnimi izzivi, kot so trpljenje, migracije, lakota;
- vas zanima, kako lahko spremenite svet in se spogledujete z alternativnimi viri energije, s podjetništvom, z družbenim učinkom, spremembo izobraževalnega sistema;
- si želite samorazvoja in vpogleda v lastno bivanjsko vpetost;
- vas navdihuje raziskovanje življenja, sveta in družbe.
Vpisni pogoji
V univerzitetni študijski program prve bolonjske stopnje se lahko vpiše:
kdor je opravil splošno maturo;
kdor je uspešno opravil poklicno maturo in dodatni izpit enega od maturitetnih predmetov (angleščina, ekonomija, filozofija, francoščina, geografija, glasba, grščina, italijanščina, italijanščina kot drugi jezik, latinščina, likovna teorija, madžarščina kot drugi jezik, nemščina, psihologija, ruščina, slovenščina kot drugi jezik, sociologija, sodobni ples, teorija in zgodovina drame in gledališče, umetnostna zgodovina, zgodovina;
kdor je pred 01. 06. 1995 končal katerikoli 4‐letni srednješolski program.
Če bo sprejet sklep o omejitvi vpisa, bodo kandidati izbrani glede na:
splošni uspeh pri zaključnem izpitu, splošni maturi 60 % točk,
splošni uspeh v 3. in 4. letniku 40 % točk.
Pogoji za napredovanje po programu
Študent napreduje v 2. letnik, če z opravljenimi izpiti zbere najmanj 40 ECTS.
Za prehod iz drugega letnika v tretji mora opraviti obveznosti v obsegu 100 ECTS.
Predmeti, ki so obvezni pogoj za napredovanje po programu so:
1. letnik:
·Humanistični kolokvij 1: antika in srednji vek; (1338)
· Uvod v etiko; (1339)
· Logika in analitična filozofija; (1340)
2. letnik:
· Humanistični kolokvij 2: novoveška filozofija; (1348)
· Raziskovalni praktikum: izbrane teme iz zgodovine humanizma in umetnosti; (1354)
3. letnik:
· Sodobna kritična filozofija; (1355)
· Aplikativna filozofija. (1359)
* Študij na daljavo se izvaja kot kombiniran način študija, ki se izvaja kot kombinacija predavanj v živo, videokonferenčnih predavanj, posnetih predavanj, medsebojne elektronske komunikacije in ustrezno prilagojenih e-gradiv. Je organizirana oblika prenosa znanja študentom na oddaljeni lokaciji ali znotraj zavoda s pomočjo informacijske in komunikacijske tehnologije. Vključuje uporabo elektronskih učnih okolij, ki omogočajo uporabo elektronskih učnih gradiv, izvajanje določenih aktivnosti povezanih s samostojnim delom in sinhrono ter asinhrono komunikacijo med udeleženci izobraževalnega procesa.
Ta oblika je namenjena tistim, ki želijo združiti svoje poklicno delo, družino, interesne dejavnosti in študij. Študirajo doma, individualno ali v timu, sami določajo čas in ritem učenja. Pri študiju študente usmerja tutor. E-študenti bodo v času študija imeli ustrezno pedagoško, tehnično in administrativno podporo. Študij na daljavo se bo izvajal v kolikor bo vpisanih najmanj 20 študentov.
Predmetniki
1. LETNIK
Predmet | ECTS | |
---|---|---|
Skupaj za 1.letnik | 60 | |
1. semester | ||
1 | Humanistični kolokvij 1: antika in srednji vek | 6 |
2 | Uvod v etiko | 6 |
3 | Logika in analitična filozofija | 6 |
4 | Uvod v historično mišljenje s hermenevtiko | 6 |
5 | Izbirni predmet | 6 |
2. semester | ||
6 | Estetika in sodobnost | 6 |
7 | Uvod v psihologijo s psihoterapijo | 6 |
8 | Politična kultura | 6 |
9 | Zgodovina religij; judovstvo, krščanstvo in islam | 6 |
10 | Izbirni predmet | 6 |
2. LETNIK
Predmet | ECTS | |
---|---|---|
Skupaj za 2.letnik | 60 | |
3. semester | ||
11 | Humanistični kolokvij 2: novoveška filozofija | 6 |
12 | Religijska znanost in medreligijski dialog | 6 |
13 | Svetovne kulture in medkulturnost: Azija, Afrika, Latinska Amerika | 6 |
14 | Klasiki svetovne književnosti | 6 |
15 | Izbirni predmet | 6 |
4. semester | ||
16 | Situirana znanja: feminizem, tehnologija, rasa | 6 |
17 | Ameriški pragmatizem in politična filozofija | 6 |
18 | Dimenzije trajnosti | 6 |
19 | Raziskovalni praktikum: izbrane teme iz zgodovine humanizma in umetnosti | 6 |
20 | Izbirni predmet | 6 |
3. LETNIK
Predmet | ECTS | |
---|---|---|
Skupaj za 3.letnik | 60 | |
Skupaj za celotni študij | 180 | |
5. semester | ||
21 | Sodobna kritična filozofija | 6 |
22 | Filozofija prava in človekove pravice | 6 |
23 | Filozofija vzgoje in demokracije | 6 |
24 | Globalizacija, neenakosti in modeli globalne etike | 6 |
25 | Izbirni predmet | 6 |
6. semester | ||
26 | Aplikativna filozofija | 5 |
27 | Sodobna kritična teologija | 5 |
28 | Filozofija vizualne kulture | 5 |
29 | Izbirni predmet | 6 |
30 | Zaključna naloga | 9 |
IZBIRNI PREDMETI
Predmet | ECTS | |
---|---|---|
1 | Zgodovina Evrope novega veka | 6 |
2 | Kulturna zgodovina Slovencev | 6 |
3 | Uvod v antropologijo antičnih svetov | 6 |
4 | Feministična teorija | 6 |
5 | Medijski študiji | 6 |
6 | Filozofija in literatura | 6 |
7 | Zgodovina feminizma | 6 |
Predavatelji
Sodeluje pri študijskih programih:
Dodiplomski študij: Fizioterapija, Humanistični študiji, Socialna gerontologija, Zdravstvena negaMagistrski študij: Humanistične znanosti, Socialna gerontologija, Zdravstvene vede
Magistrski študij: Humanistične znanosti, Socialna gerontologija
CV:
Bibliografija: Preberi več
Področje raziskave
Logoterapija in eksistencialna analiza.
Psihosocialni vidiki eksistencialne krize, krize smisla in bivanjskega vakuuma (noogene nevroze, duševno in duhovno zdravje).
Interdisciplinarni pristopi in rešitve pri pomanjkanju motivacije, osebnega zadovoljstva, navdušenja, stresu, ki se razvija v depresijo, čustveni otopelosti, melanholiji, pomanjkanju ustvarjalnosti, kreativnosti in učinkovitosti.
Komunikacija in medosebni odnosi; v delovnem okolju in družinski ter partnerski medosebni odnosi.
Kurativa in preventiva s področja kakovosti življenja.
Vzgoja in vzgojno-izobraževalni vidiki.
Življenjepis in področje delovanja
- Doktoriral je iz področja logoterapije (Eksistencialna kriza in kriza smisla z vidika logoterapije) na interdisciplinarnem doktorskem študijskem programu.
- Je prejemnik Tomaževe nagrade za najboljšo diplomsko nalogo (Pomen in smisel trpljenja pri Dostojevskem, Nietzscheju in Franklu).
- Habilitiran je v naziv izrednega profesorja iz področja psihologije.
- Je direktor Mednarodnega inštituta za psihoterapijo in uporabno psihologijo (Svetovalno-terapevtski center za družine, pare in posameznike.
- Je avtor dveh znanstvenih monografij (Reševanje krize smisla sodobnega človeka - Osnove logoterapije in Med smislom in nesmislom trpljenja – Dostojevski in Nietzsche).
- Sedem mesecev je preživel v Italiji (Torino – Piccola Casa della Divina Provvidenza), kjer je prostovoljno delal v bolnišnici na onkološkem oddelku–zadnjega stadija.
- Je član uredniškega odbora strokovne revije Tretji dan.
- Ima preko 270 bibliografskih zadetkov in s prispevki redno sodeluje na različnih mednarodnih simpozijih in mednarodnih znanstvenih konferencah ter v različnih radijskih in televizijskih oddajah.
- Obštudijska strast in dejavnost dr. Kristoviča je bil šport v katerem je bil tudi precej uspešen – kategoriziran je bil kot vrhunski športnik (kickbox) in član slovenske reprezentance z dosežki na svetovni ravni (svetovno prvenstvo, svetovni pokali, mednarodna odprta prvenstva…), po zaključeni tekmovalni karieri je postal trener mariborskega kluba.
- Že več let po vsej Sloveniji predava za različne ciljne skupine iz področja vzgoje – za profesorje, učitelje, vzgojitelje, starše – in vodi predavanja in seminarje za različne delovne kolektive s področja duševnega zdravja, odnosov in transparentne komunikacije; deluje tudi na področju psihosocialnega svetovanja (različne duševne stiske, vzgojne težave in težave pri odraščanju, partnerski odnosi, vedenjske težave, soočanje in prebolevanje izgube, prizadetosti, krivde…) posameznikom in družinam. Dr. Kristovič že več let sodeluje s starši, učitelji in vzgojitelji v obliki individualnih obravnav, predavanj, seminarjev in svetovanja.
- Je vodja programske skupine, Raziskave kulturnih formacij (AMEU - Institutum studiorum humanitatis) Agencije za raziskovanje in razvoj RS (ARRS). V okviru katere raziskuje področje človekovega dostojanstva, osebnega smisla (gre za področja kakovosti bivanja, medosebnih odnosov in notranje bivanjske osmišljenosti lastne eksistence) in kulture življenja (gre za razumevanje kulture, kot celotnega načina življenja oziroma kot umetnost in znanje; torej način življenja v najširšem smislu). Dodatno vrednost predstavlja še Franklov holistični pristop k obravnavanju tovrstne tematike.
- Je vodja raziskovalnega programa Holističen vzgojno-izobraževalni proces in krepitev duševnega zdravja (uspešna kandidatura na javnem razpisu Agencije za raziskovanje in razvoj Republike Slovenije (ARRS)). Gre za tri letni projekt iz področja vzgoje, izobraževanja in duševnega zdravja. Cilj projekta je razviti celostno/holistično paradigmo vzgojno-izobraževalnega procesa. (https://logopedagogika.si/)
Priljubljena misel
»Občutje življenjske smiselnosti je najpomembnejši kriterij človekove sreče in zadovoljstva z življenjem.« (Viktor Frankl)
Kontakt
sebastjan.kristovic@almamater.si
+386 (0) 41 343 960
Prednosti študija
Individualen pristop
Študij poteka v majhnih skupinah z neposrednim pretokom znanja od predavatelja do študenta, predavatelji pa so slehernemu študentu dnevno dosegljivi. Študentom je omogočeno spoznavanje vrhunskih strokovnjakov na konferencah in študijskih izmenjavah, možnost udeležbe na strokovnih srečanjih in kvalitetno izobraževanje, ki prepoznava temeljne dileme in izzive sodobnega sveta.
Vsa predavanja Alma Mater Europaea – ECM so e-podprta, saj jih snemamo. Spremljate jih lahko v živo, posnetek pa si lahko doma tudi večkrat ponovno zavrtite.
Štipendije in partnerstva
Zaposljivost
Diplomanti humanističnih študij se zaposlijo v:
- nevladnih organizacijah ter društvih doma in v tujini,
- javnem sektorju (ministrstva, šole, svetovalna telesa, vlada),
- političnih strankah, mednarodnih političnih organizacijah ter diplomaciji,
- širšem področju kulture,
- svetovalni dejavnosti na področju humanizma in kulture,
- izobraževanju, založništvu, dejavnostih medijev, turizmu, pri trženju in raziskovanju tržišča,
- ustanovah s področja varovanja okolja,
- oglaševalskih agencijah.