ISO standard v lekarniški dejavnosti


Polonca Kolmačić je uspešno zaključila študij managementa poslovnih sistemov na Alma Mater. V zaključni nalogi je predstavila pomen presoj sistema vodenja po ISO 9001:2015 za zagotavljanje kakovosti v lekarniški dejavnosti.

ISO 9001:2015 je mednarodni standard za sisteme vodenja kakovosti, ki določa zahteve za učinkovito upravljanje kakovosti v organizacijah. Presoje so pomemben del sistema vodenja kakovosti, saj omogočajo organizaciji, da preveri učinkovitost in primernost svojega sistema vodenja kakovosti. 

»Organizacija, ki želi pridobiti certifikat ISO 9001:2015, se mora najprej pripraviti na postopek. To običajno vključuje razumevanje zahtev standarda, pripravo dokumentacije sistema vodenja kakovosti in zagotavljanje usposobljenosti zaposlenih. Pri izvedbi presoj v lekarništvu se preverjajo vsi ključni procesi dela, vključno s postopki naročanja, dobave, skladiščenja in izdajanja zdravil ter s postopki upravljanja z dokumentacijo, zaposlenimi in tveganji. Presoje v lekarništvu vključuje tudi preverjanje kakovosti storitev za stranke, kot so svetovanje, izobraževanje in promocija zdravja,« pojasnjuje diplomantka.

Lekarniško dejavnost v Republiki Sloveniji opravljajo javni zavodi in zasebniki na podlagi koncesije, in sicer kot javno službo in istočasno kot tržno dejavnost. Vodilna dejavnost je storitvene narave, temelji pa na interakciji med zaposlenimi in uporabniki storitev. Ravno zaradi te posebnosti je pomembno, da javni lekarniški zavodi sledijo smernicam sistemov vodenj kakovosti pri vseh procesih, ki jih izvajajo. Kakovost in pravilna izvedba procesov pa se potrjuje s presojo. Pri izvedbi presoje v lekarništvu je pomembno upoštevati vse specifične zahteve za zagotavljanje kakovosti in varnosti zdravil, vključno z zagotavljanjem sledljivosti in dokumentiranja vseh aktivnosti. Poleg tega je pomembno, da se presoje izvajajo redno, ker se s tem zagotovi stalna skladnost s standardi in zakonodajo ter da se izboljšujejo procesi dela in kakovost storitev. 

»Vpeljava standarda ISO v našo organizacijo je pozitivno vplivalo na celoten sistem. Pozitivne spremembe smo zaznali v celotni organizaciji in v vseh procesih, ki se izvajajo tako v vodstvenem delu kakor tudi pri vsakodnevnem delu. Dodatne kontrole in dokumentiranje smo uvedli v vse ključne procese dela, vključno s postopki naročanja, dobave, skladiščenja in izdajanja zdravil ter s postopki vodenja z dokumentacijo, zaposlenimi in tveganji,« zaključi Kolmačićeva.