”Pri projektu RENE smo sodelovali visokošolski učitelji, študenti in strokovnjaki s področja ergonomije s Finske, Slovenije, Litve, Estonije, Portugalske in Španije. Naš namen je bil oblikovati končni produkt – predmet, preko katerega bi bodoči študenti na področju številnih zdravstvenih poklicev pridobili predmetno specifične kompetence, znanje, veščine, orodja ter se spoznali z najboljšimi praksami na področju ergonomije, rokovanja oz. ravnanja s pacienti,” Je ob( zaključku mednarodnega projekta RENE (Renewing Ergonomic Education for Health Care Students in European Higher Education Institutions) pojasnil doc. dr. Tine Kovačič, predstojnik doktorskega študija Fizioterapija in predsednik Združenja fizioterapevtov Slovenije.
Alma Mater je namreč gostila zaključno fazo tega mednarodnega projekta, v okviru katerega so v zadnjih treh letih visokošolski učitelji ter zdravstveni delavci, strokovnjaki s specialnimi znanji iz klinične prakse, razvili predmet v pomoč zdravstvenim delavcem in študentom zdravstvenih programov (fizioterapija, delovna terapija, zdravstvena nega itd.).
Na zaključnem partnerskem srečanju v Mariboru je člane konzorcija pozdravila tudi doc. dr. Barbara Toplak, glavni tajnik Alma Mater. V svojem nagovoru je pudarila: »Glede na objavljene statistike ima zdravstveno osebje zelo veliko tveganje za obolenja mišično-skeletnega sistema, tudi zaradi neustreznega rokovanja s pacienti. Glavni cilj projekta RENE je izboljšati in poenotiti izobraževanje o obravnavi pacientov v zdravstvenem sektorju. Zelo smo ponosni, da bomo lahko našim bodočim študentom zdravstvenih programov (fizioterapija, zdravstvena nega) ponudili nov predmet o ravnanju s pacienti na varen in rehabilitacijski način.«
Prisotne je tudi obvestila, da so zaposleni na Katedri za fizioterapijo med prvimi izvedli diseminacijo rezultatov RENE projekta v okviru multiplier dogodka, v sklopu 10. jubilejne znanstvene konference Alma Mater Europaea "Za človeka gre 2022: ETIČNI IZZIVI DIGITALNE TRANSFORMACIJE", ki je potekala v marcu 2022.
Skupina strokovnjakov in visokošolskih učiteljev v konzorciju RENE želi tudi izobraziti študente zdravstvenih poklicev, da bi se tekom študija seznanili z ergonomijo utemeljeno na visokokakovostnih dokazih in v skladu z najnovejšimi smernicami, priporočili ter tehnikami pravilnega rokovanja, ravnanja, premeščanja pacientov na podlagi najnovejših dokazov.
Pri projektu so sodelovali študenti fizioterapije na Alma Mater se v posameznih fazah vključevali v projekt tako na dodiplomskem, podiplomskem magistrskem študijskem programu Zdravstvene vede-smer Fizioterapija kot doktorskem študijskem programu Fizioterapija. Nekateri so se vključevali v projektno delo, praktično delo, spet drugi pa v znanstveno-raziskovalno delo.
Sam SAPHA predmet (Patient handling in safe and rehabilitating way) bo v prihodnje dvignil kakovost ravnanja oz. rokovanja s pacienti in izobraževanja o ergonomiji v zdravstvu na sodelujočih visokošolskih ustanovah in kasneje tudi na drugih. Ker metoda tečaja SAPHA temelji na več različnih pedagoških metodah, kot je flipped learning, eksperimentalno učenje, learning by doing - učenje z delom, simulacije in InnoPeda®-metodologija, bo uvedla nove pedagoške rešitve v ergonomsko izobraževanje na visokošolskih institut. Prvih pet košaric oz. prvih pet sklopov predmeta ponuja celosten pristop k osnovam transferja oz. samega ravnanja s pacienti, vključno s temeljnimi elementi izobraževanja o ravnanju/handlingu s pacienti, ki temelji na dokazih.
Projekt bodo zaključili z izdajo Priročnika SAPHA (handbook), ki razlaga praktični del tečaja SAPHA.
Pri projektu so sodelovali člani Katedre za Fizioterapija Alma Mater: doc. dr. Tine Kovačič, pred. Tatjana Horvat in viš. pred. Mladen Herc. Vodja katedre doc. dr. Tine Kovačič je poudaril: »Dolgoročni rezultati RENE projekta oz. SAPHA predmeta bodo privedli do povečane izmenjave študentov, saj lahko sodelujoče visokošolske ustanove redno ponujajo več mednarodnih tečajev. Povečana izmenjava študentov bo dolgoročno podpirala te bodoče strokovnjake za mobilnost zdravstvenega osebja v Evropi. Predmet bo vplival na samo internacionalizacijo kot del globalnega visokošolskega prostora, ki bo svojo kakovost nenehno izboljševal v sodelovanju z najboljšimi tujimi institucijami. S tem bomo tudi v Sloveniji postali prepoznavni kot mednarodne institucije znanja in privlačna destinacija za visokošolski študij ter za pedagoško, znanstveno-raziskovalno in strokovno delo tujih študentov in strokovnjakov.«
Projekt RENE poteka znotraj perspektive Erasmus+ Strateška partnerstva.