Alma Mater je v okviru projekta Zora zaključila z enoletnim podiplomskim funkcionalnim izobraževanjem za strokovnjake, ki delajo z osebami z avtizmom. Izobrazili smo 87 strokovnjakov, ki so ocenili program z zelo dobro.
Osebe z avtizmom so praviloma ovirane na številnih področjih, zato njihova problematika ni rešljiva zgolj na področju enega družbenega sektorja ali državnega resorja. Gre za izrazito kompleksno in interdisciplinarno problematiko, ki bi jo morali reševati s sodelovanjem in koordinacijo dela med področjem zdravstva, izobraževanja in socialne podpore, kar je vzpostavljeno v projektu ZORA. Projekt je namenjen otrokom in mladostnikom z avtizmom kot skupini otrok s posebnimi potrebami, staršem otrok z avtizmom, ki so zaradi vsakodnevnih obremenitev še posebno ranljivi na področju duševnega zdravja in zdravja svojih družin, in strokovnjakom, ki delajo z osebami z avtizmom na področju zdravstvenega varstva, izobraževanja in socialnih zadev.
O izobraževanju strokovnjakov iz področja avtizma in sorodnih motenj
V marcu se je na Alma Mater uspešno zaključila izvedba enoletnega podiplomskega funkcionalnega izobraževanja za strokovnjake, ki delajo z osebami z avtizmom. Čeprav je bilo v projektu načrtovano izobraževanje 55 strokovnjakov iz cele Slovenije (podiplomsko izobraževanje strokovnjakov, ki delajo z otroki in odraslimi z avtizmom), se je na izobraževanje v tednu dni prijavilo več kot 400 ljudi, ki pri svojem delu potrebujejo specialna znanja za delo z otroki z avtizmom. Med 400 prijavljenimi smo zbrali 87 oseb, ki so bile izbrane na podlagi življenjepisa tako, da so bile sorazmerno pokrite vse regije in različni profili, ki delajo z otroki z avtizmom. Udeleženci izobraževanja so bili tako prof. defektologije oz. specialne in rehabilitacijske pedagogike, psihologi, učitelji razrednega pouka, logopedi ter delovni terapevti, ki vsi pri svojem delu potrebujejo specialna znanja v zvezi z avtizmom in sorodnimi motnjami.
Učitelji na izobraževanju so bili največji strokovnjaki iz področja avtizma iz Slovenije in tujine. zobraževanje je zajemalo tako teoretični del kot tudi izdelavo portfelja. Slušatelji so se spoznali z značilnostmi avtizma, osnovami diagnostike, raziskovanjem in klinično prakso, nevrološkimi vplivi na delovanje možganov in posledicami na vsakdanje življenje, s senzomotoričnim razvojem, psihiatričnim pogledom, motnjami senzorne integracije, komunikacijo z otroki z avtizmom, razvojno psihološkimi značilnostmi, vedenjskimi pristopi, pa tudi s posameznimi metodami dela kot so teach, floortime in igralna terapija. Študenti so dalje poslušali o pomoči staršem in družini, izobraževanju, kvaliteti življenja starejših avtistov, pa tudi o uporabi interaktivne tehnologije za delo z avtisti. Od 87 udeležencev izobraževanja, je uspešno zaključilo izobraževanje 95%, kar pomeni, da je bil presežen načrtovani rezultat. Pogoj za uspešno dokončanje izobraževanja je bila vsaj 70% udeležba predavanj in priprava osebne mape (portfelja), med katerimi je veliko osebnih map, ki so glede kakovosti presegala pričakovanja izvajalcev programa. Tisti, ki so uspešno zaključili izobraževanje, bodo s strani AMEU - ECM prejeli potrdilo o zaključenem izobraževanju.
Evalvacija
Evalvacija po zaključenem izobraževanju je pokazala, da so bili udeleženci izobraževanja izredno zadovoljni. Za veliko večino bo pridobljeno znanje izjemno uporabno pri svojem delu, v nadaljnji karieri ter osebnem razvoju.
Načrtovanje magistrskega študija in programa za usposabljanje
Glede na izjemen interes po izobraževanju (prijava kar 400 oseb, ki pri svojem delu potrebujejo specialna znanja) je očitno, da je izobraževanje iz tega področja v Sloveniji nujno potrebno. Evalvacija po zaključenem izobraževanju je pokazala, da so bili udeleženci izobraževanja izredno zadovoljni, za veliko večino bo pridobljeno znanje izjemno uporabno pri svojem delu, v nadaljnji karieri ter osebnem razvoju. Interes po nadaljnjem izobraževanju je izjemno velik. Zato bomo na AMEU - ECM naredili:
• magistrski program, ki bo namenjen nadaljnjemu raziskovanju iz področja avtizma;
• program za usposabljanje za vse tiste, ki bi si želeli takšne priložnosti, kot so jo imeli udeleženci projekta.
Tako magistrski študij kot tudi program za usposabljanje bosta umeščena v slovenski sistem izobraževanja po akreditaciji na Nacionalni agenciji za kakovost v visokem šolstvu Republike Slovenije. Študij bo mogoč tako v Ljubljani kot v Mariboru.