Zdravstvena nega
Dodiplomski študijski program Zdravstvena nega na Alma Mater Europaea – ECM da bodočim zdravstvenim delavcem poglobljeno znanje tako na področju zdravstvene nege kot tudi s področij naravoslovnih in družboslovnih ved. Oboje pa je bistvenega pomena pri izobraževanju profesionalnega in strokovnega zdravstvenega osebja.
Zakaj izbrati študij zdravstvene nege?
Diplomirane medicinske sestre in zdravstveniki tvorijo pomemben del zdravstvene oskrbe vsakega pacienta. Pogosto nega pacienta vključuje veliko več kot le formalno pomoč, zdravstveni delavci se na delovnem mestu razdajajo in pacientom nudijo tudi čustveno podporo.
Prav zato se na Alma Mater Europaea – ECM posebej potrudimo, da študentom poleg vrhunske izobrazbe nudimo okolje, ki jih bodri in jim daje priložnost udejstvovanja v različnih disciplinah. Študij zdravstvene nege bodočim diplomantom da tako teoretično kot tudi praktično znanje. Diplomanti pa se lahko odločijo tudi za nadgradnjo v obliki podiplomskega študija zdravstvene vede.
Vse hitrejši razvoj področja zdravstvene nege ter reguliranost poklica za Slovenijo pomeni uskladitev dosedanjih študijskih programov zdravstvene nege, za zaposlene v stroki pa nujno prekvalifikacijo in dokvalifikacijo. Številne študije, izvedene v Evropi in tudi v Sloveniji, jasno kažejo izrazito deficitarnost poklica diplomirane medicinske sestre - vedno večjo potrebo po zaposlovanju diplomiranih medicinskih sester in s tem tudi po njihovem izobraževanju.
Predmetniki
1. LETNIK
Predmet | ECTS | ||
---|---|---|---|
Skupaj | 60 | ||
Skupaj za študijski program | 180 | ||
1 | Zdravstvena nega in raziskovanje | 33 | |
2 | Etika in filozofija v zdravstveni negi | 3 | |
3 | Metodika zdravstvene vzgoje in promocija zdravja | 3 | |
4 | Zdravstvena nega starostnika z geriatrijo | 3 | |
5 | Anatomija, fiziologija, patologija | 3 | |
6 | Mikrobiologija s parazitologijo | 3 | |
7 | Diagnostično terapevtski program | 3 | |
8 | Informatika v zdravstvu in zdravstveni negi | 3 | |
9 | Javno zdravje | 3 | |
10 | Izbirni predmet | 3 |
2. LETNIK
Predmet | ECTS | |
---|---|---|
Skupaj | 60 | |
Skupaj za študijski program | 180 | |
11 | Zdravstvena nega otroka in mladostnika s pediatrijo | 9 |
12 | Zdravstvena nega žensk z ginekologijo in porodništvom | 15 |
13 | Zdravstvena nega internističnega bolnika z interno medicino | 18 |
14 | Organizacija zdravstvene nege in management | 3 |
15 | Sociologija zdravja in bolezni | 3 |
16 | Psihologija v zdravstveni negi in zdravstvu | 3 |
17 | Izbirni predmet | 3 |
18 | Izbirni predmet | 3 |
19 | Izbirni predmet | 3 |
3. LETNIK
Predmet | ECTS | |
---|---|---|
Skupaj | 60 | |
Skupaj za študijski program | 180 | |
20 | Zdravstvena nega kirurškega bolnika s kirurgijo | 18 |
21 | Zdravstvena nega v odnosu do mentalnega zdravja s psihiatrijo | 9 |
22 | Zdravstvena nega v patronažnem varstvu | 9 |
24 | Supervizija v zdravstveni negi | 3 |
24 | Nujna medicinska pomoč in zdravstveno varstvo v posebnih razmerah | 6 |
25 | Zdravstvena in socialna zakonodaja | 3 |
26 | Izbirni predmet | 3 |
27 | Izbirni predmet | 3 |
28 | Diplomsko delo | 6 |
Ostali predmeti
IZBIRNI PREDMETI | ECTS | |
---|---|---|
1 | Izbrana poglavja iz poklicne etike | 3 |
2 | Komunikacija in medsebojni odnosi v zdravstveni negi in zdravstvu | 3 |
3 | Obvladovanje bolnišničnih okužb | 3 |
4 | Management človeških virov | 3 |
5 | Izbrana poglavja iz supervizije | 3 |
6 | Kakovost v zdravstveni negi | 3 |
7 | Izbrana poglavja iz zdravstvene nege starostnika | 3 |
8 | Zdravstvena nega v intenzivni enoti | 3 |
9 | Kulturne kompetence v zdravstveni in socialni oskrbi | 3 |
10 | Zdravstvena nega bolnika s kronično rano | 3 |
11 | Tveganja na področju zdravstva in zdravstvene nege | 3 |
12 | Perioperativna zdravstvena nega | 3 |
IZBIRNOST PREDMETOV
Izbirni predmeti v študijskih programih omogočajo študentom, da sooblikujejo svoj študij ter se tako že v času študija usmerijo v določeno strokovno področje oziroma razširijo svoja znanja na področja izven stroke. Študijski programi vsebujejo dve »vrsti« izbirnih predmetov – notranje izbirne in zunanje izbirne.
Notranji izbirni predmeti so predmeti, ki po vsebini sodijo v ožje ali širše strokovno področje študijskega programa. Določeni so s študijskim programom v obliki izbirnih predmetov.
Zunanje izbirne predmete lahko študent izbira v okviru drugih akreditiranih študijskih programov slovenskih in tujih univerz, lahko pa tudi iz nabora notranjih izbirnih predmetov študijskega programa. Omejitve pri izboru zunanjih izbirnih predmetov so odvisne od zahtev študijskega programa. Študent lahko kot zunanji izbirni predmet izbere tudi notranji izbirni predmet študijskega programa.
V kolikor želi študent opraviti določen predmet v okviru drugih akreditiranih študijskih programov slovenskih in tujih univerz ali samostojnih visokošolskih programov, zaprosi referat ESM, ki preveri:
1. ali se predmet po učni vsebini ujema v vsaj 80% z študijskim programom ter
2. ali druga univerza ali samostojni visokošolski zavod s tem soglaša.
Študijski programi se razlikujejo po številu izbirnih predmetov, saj je vsako študijsko področje v tem pogledu specifično. Prav zato mora študent dobro poznati študijski program, v katerega je vpisan, še zlasti omejitve pri zunanjih izbirnih predmetih, kar smo podrobneje predstavili v nadaljevanju.
Študent lahko v okviru notranje in zunanje izbirnosti opravi do 15% ECTS.
Predavatelji
Sodeluje pri študijskih programih:
Dodiplomski študij: Socialna gerontologija, Zdravstvena negaMagistrski študij: Socialna gerontologija
Magistrski študij: Socialna gerontologija
CV:
Bibliografija: Preberi več
Prof. dr. Jana Goriup je predstojnica Katedre za socialno gerontologijo Alma Mater Europaea - ECM, zaslužna profesorica za sociologijo, raziskovalka in večkratna predstojnica Oddelka za sociologijo na Filozofski fakulteti Univerze v Mariboru; soavtorica študijskih programov DMV in sociologije ter interdisciplinarnega družboslovja. Področje njenega pedagoškega, raziskovalnega in strokovnega dela je osredotočeno na sociologijo vzgoje in izobraževanja in sociologijo družine, sociologijo zdravja in bolezni ter socialno gerontologijo. Je članica uredniških odborov Didactica Slovenica - Pedagoška obzorja in Acta technologica Dubnicae. Med njeno pomembnejše delovanje uvrščamo raziskovanje na področjih več socioloških disciplin: sociologije družine, sociologije zdravja in bolezni, sociologije medicine in sociologije vzgoje in izobraževanja ter socialne gerontologije. Je avtorica številnih znanstvenih in strokovnih člankov in znanstvenih monografij. Za navedena študijska področja je v soavtorstvu pripravila tudi znanstvene in strokovne monografije, namenjene tako strokovni kot tudi laični javnosti; za ostala pa študijska gradiva. Je članica več mednarodnih raziskovalnih skupin za izobraževanje odraslih, v katerih komparativno raziskuje izobraževanje odraslih od razsvetljenstva pa vse do danes, vpliv globalizacije na družbo znanja in medgeneracijsko učenje, družbene cilje vzgoje in izobraževanja v učeči se družbi, demografska gibanja glede na gerontološka razumevanja družbenih sprememb, ageizem in stereotipe do starejših ter njihove socialne izolacije, pomen izobraževanja odraslih za razumevanje intenzivnega staranja in starosti, umiranja in nekaterih vidikov doživljanja smrti, kot tudi vlogo zdravstvene nege in medicine v primežu spremenjenih vrednot postmoderne družbe. Prav tako še vedno raziskuje nove paradigme teorije družinskega in partnerskega življenja, kompetenc in spremenjenega odnosa do življenja starejših. Kot soorganizatorka in aktivna udeleženka več mednarodnih znanstvenih simpozijev in znanstvenih konferenc doma in v tujini je prispevala k prepoznavanju aktualnih procesov v slovenski postmoderni družbi in v tujini.
Prednosti študija
Razvoj praktičnih veščin
S pridobivanjem teoretičnega znanja in praktičnih veščin bodoče diplomirane medicinske sestre in zdravstveniki razvijejo kritične, analitične in reflektivne veščine, ki jim omogočajo zagotavljanje vrhunske zdravstvene oskrbe. Skozi izobraževanje pridobivajo veščine, s katerimi lahko znatno pripomorejo k izboljšanju pacientovega zdravljenja.
Sposobnost dela v ekipi
Zdravljenje je proces, ki vključuje številne zdravstvene delavce, za uspeh pa je pogosto ključno sinhrono delovanje vseh. Študij na Alma Mater Europaea – ECM zato diplomante pripravi na sodelovanje z drugimi zdravstvenimi delavci z najrazličnejših področij zdravstvene nege. Študijski program Zdravstvena nega zagotovi trdne temelje v zdravstveni negi posameznikov, družin in skupnosti ter ljudi vseh starosti v različnih družbenih okoljih.
Vsa predavanja Alma Mater Europaea – ECM so e-podprta, saj jih snemamo. Spremljate jih lahko v živo, posnetek pa si lahko doma tudi večkrat ponovno zavrtite.
Štipendije in partnerstva
Zaposljivost
Potrebe po diplomantih Alma Mater Euroapaea – ECM so že nekaj let zelo velike. Možnosti zaposlovanja so številne in raznolike, saj se diplomanti lahko zaposlujejo v:
- bolnišnicah,
- zdravstvenih domovih,
- dispanzerjih, posvetovalnicah,
- splošnih in specialističnih ambulantah,
- patronažnem varstvu,
- zavodih za zdravstveno varstvo,
- zdraviliščih,
- domovih za starejše občane,
- zavodih za rehabilitacijo invalidov,
- šolah in vrtcih,
- reševalnih službah,
- humanitarnih organizacijah in
- zasebnih zdravstvenih praksah.